lunes, 19 de enero de 2009

BLANQUERNABILITAT

El grup format per l'Elena González, la Marta Comas, en Miquel Sola, en Carlos Gómez i en Marc Cuadras hem editat aquest video. Aquest forma part d'un treball que vàrem fer a l'assignatura de Noves Tecnologies. El resultat és aquest...

BLANQUERNABILITAT

domingo, 11 de enero de 2009

Avaluació final de l'assignatura. El Blogger com a eina d'aprenentatge


Tota història té un final que, feliç o no, té dret ser recordat. I la meva experiència tecnològica no serà pas una excepció. D'entre les moltes eines que he descobert durant el meu procés d'aprenentatge, en destaco una que per l'infinitat de possibilitats que té, rebrà l'honor de ser la meva última entrada.

Al llarg de l'assignatura he descobert un munt de programes que, tant en el present com en el futur més pròxim i llunyà, em seran de gran utilitat a mi i de retruc, als meus futurs alumnes. La wikipedia, el win logo, l'audacity, el Cmap Tools i les diferents aplicacions de Google ja formen part de la meva caixa d'eines. Però cap d'elles ha estat tan determinant com el Bloc. I ho diu un blogaire (o sigui, un usuari de blocs)!.

L'ampli ventall de possibilitats que ofereix aquesta eina la fa una de les peces amb més futur dins el camp dels procesos d'ensenyament-aprenentatge i de l'educació en general. L'alumne viu en primera persona el seu procés d'aprenentatge que, a més a més, va estretament lligat als dels seus companys i companyes, ja que el bloc pot ser visitat per a tothom. L'educació activa reclama el paper de protagonista a l'alumne: el bloc és una peça que pot possibilitar-ho. El professor també té, a més a més del paper de motivador i mediador, la oportunitat d'obrir-se al món i aportar les seves idees a la xarxa i de retruc, rebre'n dels seus companys de professió. Ja veus. Una eina que serveix per a totes les persones que, d'una manera o altre, estan implicades en l'educació. I no ens deixem els pares i mares, que malauradament solen quedar a la ombra: també ells poden participar-hi, proporcionant-los noves eines o materials que els puguin ser de gran utilitat.

Doncs aquesta és la meva experiència, explicada en primerísima persona. Espero que aquest bloc sigui de tanta utilitat com m'ha estat a mi!

PD: Animeu-vos a ser especials!!!

La web de l'IES Reguissol: El meu institut

Aquesta entrada és especial per a mi. L'IES Reguissol va ser el meu institut des dels 12 anys fins als 18. La meva adolescència i, de fet, gran part de la meva vida no es podrien explicar sense l'existència d'aquest centre. I per retre homenatge als professors i professores, alumnes i exalumnes i demés persones implicades, m'agradaria presentar-vos la web del centre, que des del 2005 funciona a ple rendiment perquè tots els que hem passat per aquest institut, seguim de ben aprop les novetats que l'omplen diàriament.

Aquest espai web presenta diversos apartats, que tenen com a centre d'interés les diverses pars d'una casa de pagès: el celler, el rebost, el celobert, les golfes, la porxada.... Cada un dels apartats dona entrada a les diferents parts que formen l'IES: El profesorat, els alumnes, l'ampa, els serveis, actes, excursions...

La part que m'agrada més és la dedicada als ex-alumnes de l'IES i, en especial, els de la meva promoció. La gran quantitat de fotos que hi ha penjades formen un mosaic de sentiments i experiències que mai oblidaré. I com que vull que compartiu aquesta experiència amb mi, us convido a entrar-hi.


WEB IES REGUISSOL

LEGO: El gran joc de la imaginació

Tot just s'han acabat les festes i les llars de tots (o quasi tots, malauradament) els nens i nenes estan plenes de joguines noves. Productes com ara la Play Station, la Game Boy o la Wii són a partir d'ara la seva principal font d'oci. Per desgràcia, les famílies saturen als seus petits amb tota aquesta tecnologia que, moltes vegades, presenta més inconvenients que avantatges, degut a la falta d'informació dels pares i la publicitat enganyosa que ens ofega cada Nadal.

I ja que m'hi he posat, i sense volguer desprestigiar els videojocs, m'agradaria proposar una alternativa. I a més a més, utilitzaré la meva experiència personal c0m a exemple. La meva proposta és la del famosísim joc de contruccions, LEGO. L'any 1949, es vàren començar a fabricar peçes de LEGO de plàstic, abandonant la fusta com a matèria prima. Però no va ser fins l'any 1953 que LEGO va iniciar la producció dels blocs LEGO, que farien mundialment famosa la marca danesa.

Aquesta prestigiosa marca de jocs de construccions va néixer l'any 1934 de la mà de Ole Kirk Christiansen, un danès que, arran de l'incendi que va patir la seva fusteria l'any 1924, va engegar un negoci de reproduccions en miniatura d'objectes casolans. L'any de la fundació va ser l'any del naixement de l'emblema LEGO (Leg godt), que significa ''jugar bé''. Quasi un segle després del naixement de la idea de LEGO, aquesta marca ha batut records de venda i de producció, arribant a construir parcs temàtics dedicats a aquesta fenomenal joguina.

La meva experiència amb els legos és una de les millors de la meva infància. Les llargues hores que em pasava cada dia conectant aquelles peces em van ajudar a desenvolupar un grau d'imaginació que, ahores d'ara, agraeixo molt. Els colors, les formes, les múltiples posibilitats que oferien aquells blocs de plàstic em van obrir un món que encara cap videoconsola ha pogut superar: el del món de la imaginació sense límits.

No és d'extranyar, doncs, que reivindiqui aquests meravellós joc. Jo en soc un dels seus principals valedors. O sigui que pares, mares, reis, tions i tots els repartidors d'il.lusions del món, penseu que existeix un joc que ara, en temps de crísi, és més econòmic, més divertit i més didàctic que qualsevol ''maquineta'': el LEGO.

WEB OFICIAL LEGO

WIKIPEDIA

miércoles, 7 de enero de 2009

La meva intervenció a les pràctiques

Abans d'explicar-vos-la, m'agradaria disculpar-me per la meva terrible deixadesa. He tingut un munt de feina durant les festes, tan escolar, extraescolar com familiar i el bloc, malauradament, ha passat a un segon terme. Dit i fet, ara que estic més alliberat, em dedicaré a compensar-ho, aportant al bloc unes quantes intervencions força interessants, començant per la que més il.lusió em fa: la meva intervenció a classe.

Estic fent pràctiques al col.legi municipal Josep Pallerola de Sant Celoni. El meu grup classe és el 3r A i, francament, n'estic molt content. Abans de començar les vacances, la tutora de seminari ens va animar a que pensésim sobre la intervenció: al cap d'uns dies, em vaig il.luminar. I si fes que els nens i nenes locutesin un conte, prèviament escrit per ells, i després l'escoltésin? Podria funcionar.

Al dia seguent ho vaig presentar a classe i la proposta va agradar molt. Seguidament, ho vaig consultar amb la tutora de grup, la Sandra, i em va respondre: Perfecte. Tot el que tingui que veure amb les TIC m'interessa moltísim (si senyor, una profe del segle XXI!!).

La meva proposta constarà de tres passos dividits en tres sessions:

Sessió 1: Dividiré el grup en 4 petits grups. Cada un d'ells escriurà una petita historieta, on tots els participants hauran de ser un personatge ( un d'ells podrà ser el narrador). Jo els proporcionaré idees, si veig que el grup presenta dificultats. L'objectiu d'aquesta primera sessió és que els diferents grups aprenguin a cooperar, a posar sobre la taula propostes variades i que siguin capaços de posar-se d'acord. L'èxit de l'activitat raurà en el fet que cada grup hagi aconseguit escriure un petit diàleg on tots els membres hi hagin participat.

Sessió 2: Ens traslladarem a l'aula d'informàtica del centre. Prèviament, comprovaré si cada un dels ordinadors té instal.lat l'audacity, que serà el programa que utilitzaré. Cada grup gravarà el seu ''guió''. Com que disposarem d'una hora, tindrem tens suficient per a retocar la gravació, borrant els trossos que sobrin o repetint, si fa falta, tota la gravació. L'objectiu d'aquesta sessió és que l'alumnat treballi la fonètica, els silencis, el to de veu, l'ordre d'aparició i l'entonació. Posteriorment, transformaré les gravacions en mp3 amb el programa soundsnap (també el descarregaré).


Sessió 3:
Tornarem a l'aula, on escoltarem les diverses gravacions. Aprofitarem la sessió per a comentar l'experiència. L'avaluació de l'activitat serà possitiva o negativa segons el grau d'implicació de l'alumnat, més que no pas la qualitat (auditiva i formal) de la gravació.