domingo, 11 de enero de 2009

Avaluació final de l'assignatura. El Blogger com a eina d'aprenentatge


Tota història té un final que, feliç o no, té dret ser recordat. I la meva experiència tecnològica no serà pas una excepció. D'entre les moltes eines que he descobert durant el meu procés d'aprenentatge, en destaco una que per l'infinitat de possibilitats que té, rebrà l'honor de ser la meva última entrada.

Al llarg de l'assignatura he descobert un munt de programes que, tant en el present com en el futur més pròxim i llunyà, em seran de gran utilitat a mi i de retruc, als meus futurs alumnes. La wikipedia, el win logo, l'audacity, el Cmap Tools i les diferents aplicacions de Google ja formen part de la meva caixa d'eines. Però cap d'elles ha estat tan determinant com el Bloc. I ho diu un blogaire (o sigui, un usuari de blocs)!.

L'ampli ventall de possibilitats que ofereix aquesta eina la fa una de les peces amb més futur dins el camp dels procesos d'ensenyament-aprenentatge i de l'educació en general. L'alumne viu en primera persona el seu procés d'aprenentatge que, a més a més, va estretament lligat als dels seus companys i companyes, ja que el bloc pot ser visitat per a tothom. L'educació activa reclama el paper de protagonista a l'alumne: el bloc és una peça que pot possibilitar-ho. El professor també té, a més a més del paper de motivador i mediador, la oportunitat d'obrir-se al món i aportar les seves idees a la xarxa i de retruc, rebre'n dels seus companys de professió. Ja veus. Una eina que serveix per a totes les persones que, d'una manera o altre, estan implicades en l'educació. I no ens deixem els pares i mares, que malauradament solen quedar a la ombra: també ells poden participar-hi, proporcionant-los noves eines o materials que els puguin ser de gran utilitat.

Doncs aquesta és la meva experiència, explicada en primerísima persona. Espero que aquest bloc sigui de tanta utilitat com m'ha estat a mi!

PD: Animeu-vos a ser especials!!!

No hay comentarios: