miércoles, 7 de enero de 2009

La meva intervenció a les pràctiques

Abans d'explicar-vos-la, m'agradaria disculpar-me per la meva terrible deixadesa. He tingut un munt de feina durant les festes, tan escolar, extraescolar com familiar i el bloc, malauradament, ha passat a un segon terme. Dit i fet, ara que estic més alliberat, em dedicaré a compensar-ho, aportant al bloc unes quantes intervencions força interessants, començant per la que més il.lusió em fa: la meva intervenció a classe.

Estic fent pràctiques al col.legi municipal Josep Pallerola de Sant Celoni. El meu grup classe és el 3r A i, francament, n'estic molt content. Abans de començar les vacances, la tutora de seminari ens va animar a que pensésim sobre la intervenció: al cap d'uns dies, em vaig il.luminar. I si fes que els nens i nenes locutesin un conte, prèviament escrit per ells, i després l'escoltésin? Podria funcionar.

Al dia seguent ho vaig presentar a classe i la proposta va agradar molt. Seguidament, ho vaig consultar amb la tutora de grup, la Sandra, i em va respondre: Perfecte. Tot el que tingui que veure amb les TIC m'interessa moltísim (si senyor, una profe del segle XXI!!).

La meva proposta constarà de tres passos dividits en tres sessions:

Sessió 1: Dividiré el grup en 4 petits grups. Cada un d'ells escriurà una petita historieta, on tots els participants hauran de ser un personatge ( un d'ells podrà ser el narrador). Jo els proporcionaré idees, si veig que el grup presenta dificultats. L'objectiu d'aquesta primera sessió és que els diferents grups aprenguin a cooperar, a posar sobre la taula propostes variades i que siguin capaços de posar-se d'acord. L'èxit de l'activitat raurà en el fet que cada grup hagi aconseguit escriure un petit diàleg on tots els membres hi hagin participat.

Sessió 2: Ens traslladarem a l'aula d'informàtica del centre. Prèviament, comprovaré si cada un dels ordinadors té instal.lat l'audacity, que serà el programa que utilitzaré. Cada grup gravarà el seu ''guió''. Com que disposarem d'una hora, tindrem tens suficient per a retocar la gravació, borrant els trossos que sobrin o repetint, si fa falta, tota la gravació. L'objectiu d'aquesta sessió és que l'alumnat treballi la fonètica, els silencis, el to de veu, l'ordre d'aparició i l'entonació. Posteriorment, transformaré les gravacions en mp3 amb el programa soundsnap (també el descarregaré).


Sessió 3:
Tornarem a l'aula, on escoltarem les diverses gravacions. Aprofitarem la sessió per a comentar l'experiència. L'avaluació de l'activitat serà possitiva o negativa segons el grau d'implicació de l'alumnat, més que no pas la qualitat (auditiva i formal) de la gravació.




No hay comentarios: