domingo, 11 de enero de 2009

LEGO: El gran joc de la imaginació

Tot just s'han acabat les festes i les llars de tots (o quasi tots, malauradament) els nens i nenes estan plenes de joguines noves. Productes com ara la Play Station, la Game Boy o la Wii són a partir d'ara la seva principal font d'oci. Per desgràcia, les famílies saturen als seus petits amb tota aquesta tecnologia que, moltes vegades, presenta més inconvenients que avantatges, degut a la falta d'informació dels pares i la publicitat enganyosa que ens ofega cada Nadal.

I ja que m'hi he posat, i sense volguer desprestigiar els videojocs, m'agradaria proposar una alternativa. I a més a més, utilitzaré la meva experiència personal c0m a exemple. La meva proposta és la del famosísim joc de contruccions, LEGO. L'any 1949, es vàren començar a fabricar peçes de LEGO de plàstic, abandonant la fusta com a matèria prima. Però no va ser fins l'any 1953 que LEGO va iniciar la producció dels blocs LEGO, que farien mundialment famosa la marca danesa.

Aquesta prestigiosa marca de jocs de construccions va néixer l'any 1934 de la mà de Ole Kirk Christiansen, un danès que, arran de l'incendi que va patir la seva fusteria l'any 1924, va engegar un negoci de reproduccions en miniatura d'objectes casolans. L'any de la fundació va ser l'any del naixement de l'emblema LEGO (Leg godt), que significa ''jugar bé''. Quasi un segle després del naixement de la idea de LEGO, aquesta marca ha batut records de venda i de producció, arribant a construir parcs temàtics dedicats a aquesta fenomenal joguina.

La meva experiència amb els legos és una de les millors de la meva infància. Les llargues hores que em pasava cada dia conectant aquelles peces em van ajudar a desenvolupar un grau d'imaginació que, ahores d'ara, agraeixo molt. Els colors, les formes, les múltiples posibilitats que oferien aquells blocs de plàstic em van obrir un món que encara cap videoconsola ha pogut superar: el del món de la imaginació sense límits.

No és d'extranyar, doncs, que reivindiqui aquests meravellós joc. Jo en soc un dels seus principals valedors. O sigui que pares, mares, reis, tions i tots els repartidors d'il.lusions del món, penseu que existeix un joc que ara, en temps de crísi, és més econòmic, més divertit i més didàctic que qualsevol ''maquineta'': el LEGO.

WEB OFICIAL LEGO

WIKIPEDIA

No hay comentarios: